středa 7. září 2011

"Žádná láska není tak opravdová, jako láska k jídlu. "

No kdo by nemiloval dobré jídlo? No nikoho takového neznám. A jelikož i já zatoužím občas odměnit své chuťové buňky něčím dobrým, začala jsem se celkem nedávno pokoušet sama něco uvařit.

A zrovna dneska jsem ukuchtila celkem fajn véču - salát z červené čočky. Každý známe čočku na kyselo, kterou nás krmili ve školních jídelnách, ale mě osobně se při pomyšlení na hnědou "kejdu" dělá zle, ale tuhle variantu jsem si opravdu zamilovala. Pokud by někdo z vás na podobnou rychlovku dostal chuť, přikládám recept :-)

Salát z červené čočky se slaninovými chipsy


Vše, co putřebujeme na 2 porce, je jarní cibulka, stroužek česneku, 150 g červené čočky, olivový olej, balsamico, voda a slanina

Na olivovém oleji osmahneme jarní cibulku a česnek nakrájený na kousky (já vynechala česnek, protože ho moc nemusím, místo toho přidala ještě jednu cibulku, ale minule vyšla i varianta s pórkem místo cibulky). Asi po třech minutách přidáme červenou čočku a zalijeme větším šálkem vody, osolíme, přiklopíme a necháme vařit na mírnem ohni (recept praví vařit 10 minut, já však vařila asi 20 minut). Pokud se voda vyvaří příliš brzy, dolijeme a vaříme než čočka změkne. Mezi tím si připravíme slaninové chipsy - pekáček vyložíme pečícím papírem, naskládáme kousky slaniny (já použila Schwarzwaldskou šunku) a v troubě vyhřáté na 200° pečeme asi 15-20 minut dokřupava. Když je čočka uvařená, necháme ji zchladnout a připravíme zálivku z balsamica a olivového oleje, smícháme s čočkou. Nakonec zdobíme slaninovými chipsy nebo kousky čerstvé jarní cibulky. 


chipsy vypečené do křupava
uvařená čočka před podáváním
Dobrou chuť!


2 komentáře:

  1. Mňam! Vypadá to úžasně..! Sakra kdybych zrovna nedržela dietu tak si to udělám! :D

    OdpovědětVymazat
  2. No taky se snažím jíst trochu zdravější a lehčí jídlo než hory slaniny, proto jsem sobě nandala jen asi dva kousíčky, tohle jsem fotila přítelovu porci :-D

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!