sobota 3. března 2012

Hruškový páj s mascarpone

Víkend v plném proudu, sluníčko svítí a má akční nálada trvá, takže než mi zase na dlouho zmizí, musím toho využít a půjdu zase pokračovat v debordelizaci pokoje a vyklízení skříní. A aby řeč nestála, mám tu další z odzkoušených receptů. Tenhle dobroučký koláč jsem nedávno pekla mamce k narozeninám, protože na klasické dorty si příliš nepotrpí. No musím říct, že se po něm zaprášilo celkem rychle, takže pokud bych někoho navnadila, přidávám recept:

(inspirace opět z jednoho staršího čísla časopisu Apetit)

Potřebujeme:
300 g hladké mouky, 6 lžic krupicového cukru, 160 g másla, chlazeného a nasekaného
na náplň: 4 zralé hrušky, 9 lžic krupicového cukru, 250 g mascarpone, 2 vejce, 2 lžíce hladké mouky, 100 g plátků mandlí

V robotu promícháme mouku, cukr a máslo na konzistenci drobenky. Přidáme 3-4 lžíce ledové vody a ještě krátce promixujeme. Vyklopíme a "růčo fůčo" zpracujeme těsto v kouli, kterou zabalíme a dáme na hodinu chladit do lednice.


Oddělíme část těsta, ze které upleteme cop na obmotání formy a zbytek těsta nahrubo nastrouháme do formy a prsty rovnoměrně rozprostřeme až k okrajům. Pečeme v předehřáté troubě na 180 °C asi 25 minut a necháme vychladnout.

Do hladka vyšleháme 6 lžic cukru, mascarpone, vejce a mouku a přelijeme na vychladlý koláč. Poklademe na plátky nakrájené hrušky, posypeme dvěma lžicemi cukru a mandlemi. Pečeme asi 40 minut při stejné teplotě.


Koláč chutnal výborně teplý, stejně jako druhý den, kdy bylo těsto pořádně odleželé a správně navlhlé. Teď jen otázka, kdo to má vydržet :-)

A pak už jen dobrou chuť :-)


 Užívejte víkendu! :-)

7 komentářů:

  1. hm, tak to vypadá opravdu luxusně ;-) možná to i zkusím, mám nějaké pečící období, prvně jsem se po asi 2letech přemlouvání pustila do perníku s kokosem a do muffinů :-)

    mujfialovysvet.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. mňam hned bych si od tebe kousek uštípla já jsem trošku nemohla na všeljaké pečení:)

    OdpovědětVymazat
  3. Si mě teda navnadila. Už se těším, až ho vyzkouším. Mnam! Tyhle koláče se strouhaným těstem sou luxusní!

    OdpovědětVymazat
  4. Teri,
    cože? Říkala jsi hruškový RÁJ s mascarpone? ;-)
    Já bych si tedy rozhodně dala říct. Pošli kousek, prosím. Ať mám zítra na ráno.
    Děkuju, papa. Vivi

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to vypadá úžasně, hned bych ochutnala:)

    OdpovědětVymazat
  6. Určitě ho vyzkouším, jen tedy nevím, kde sehnat hrušky. Možná bych mohla nahradit jablky. Přítel by se po něm utloukl! :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!