středa 27. června 2012

Krémová bramboračka

Jsem prostě polívková. V létě se jich vzdávám jen při největších vedrech, jinak si dobrou polévku dám ráda vždycky. A ještě raději si připravuji krémové zeleninové, které mě s kouskem pečiva zasytí jako celý oběd, zvlášť když si jdu ještě s cela vybraným talířem přidat. A jedno všední dopoledne, kdy jsem toho v ledničce moc nenašla, sáhla jsem po těch pár jistotách, zaimprovizovala a oběd byl na světě. Mile mě překvapilo, jak se všechny chutě spojeli v jeden velmi chutný výsledek.



Asi na 3-4 porce jsem potřebovala jsem: 4 menší brambory, 1 cibuli, 4 stroužky česneku, pár lístků bazalky, mléko, sůl, pepř, máslo


Na trošce másla orestujeme cibuli, přidáme brambory a prolisovaný česnek, zalijeme horkou vodou a necháme vařit. Když jsou brambory měkké, přidáme pár lísků bazalky a rozmixujeme do hladka, podle hustoty naředíme mlékem a znovu prošleháme do pěny. A hotovo.


Přesně tak to mám nejraději - s minimem úsilí, času a surovin a maximem chuti. Krémové polévky mám obecně moc ráda, ale jen ty domácí, které nejsou zahušťované moukou. To si totiž raději vezmu bramboru a rozmixuji a nadělá to víc parády.

Jaké polévky preferujete Vy?

6 komentářů:

  1. já miluju gulášovku, fakt že jo!
    ale tahle vypadá taky chutně :)) bazalku zbožňuju..

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, krémové polěvky a vývary jsou mé neojblíbenější. :) Ty jsi fakt kuchařka, takový dobrůutky pořád vaříš nebo pečeš. :)

    OdpovědětVymazat
  3. vypadá moc dobře, krémové polévky mám nejradši, hlavně brokolicovou, dýňovou a mrkvovou:)

    OdpovědětVymazat
  4. já mám nejradši kuřecí a rajskou:)a hlavně gulášovku

    OdpovědětVymazat
  5. Ja taky miluju polevky...hlavne ty hutne pekne v zime na horach..to je nejvetsi pohodicka.Ale letni osvezujici polevky jsou taky skvelou volbou na lehky obed nebo veceri. Skoda, ze tady v Italii je moc nevari:(
    CHIC SICILY

    OdpovědětVymazat
  6. krémové polévky miluju, dále klasická bramboračka, rajská polévka nebo kulajda jsou mými favority taktéž! ♥ :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!