pondělí 13. srpna 2012

Špenátový krém

Začátek nového týdne a s ním i jeden další z rychlých ba přímo bleskových obědů. Tentokrát bych mohla potěšit minimálně Pepka námořníka (i když tu pohádku vážně nesnáším - musí ta Oliv ta děsně ječet?), není tomu tak dlouho, co jsem si k obědu připravovala špenátovou polévku. Postupem to nebude nic inovátorského, mé polévky totiž mají téměř totožný postup - popadnu cibuli, máslo, zeleninu, rozmixuji, přidám kapku mléka a spořádám. A jinak tomu není ani tentokrát. Navíc je to těžké, když u nás na maloměstě je k dostání jen špenátový protlak, sama jsem ani nemohla uvěřit, že se dá dost dobře jíst něco, co stojí 7,90 Kč, ale kupodivu dá, i když čerstvý špenát je hold čerstvý špenát...

Použila jsem: 1 cibuli, lžíci másla, špenátový protlak, 1 l horké vody, 2 větší brambory, trochu mléka, sůl, pepř, 3 krajíce tmavého chleba, lžíci oleje

Na másle jsem orestovala cibuli, přidala špenátový protlak a zalila vroucí vodou. Přidala jsem pokrájené brambory a nechala vařit do změknutí. Poté jsem polévku rozmixovala, zředila trochou mléka a ochutila. Z pokrájeného staršího chleba jsem na pánvi na trošce oleje připravila křupavé krutony.


Podávala jsem s opečeným chlebem a s nastrouhaným parmezánem, jak jsem si poslední dobou hodně oblíbila. Jako rychlý letní oběd mi vrchovatý talíř takové polévky bohatě postačí, zvlášť když chvíli po ní z mrazáku vytáhnu nějaký z nanuků, na které se taky brzy dostane, čekají teď jen ve frontě receptů ke zveřejnění.... Je mi jasné, že je mezi Vámi spoustu špenátových odpůrců (tak schválně! :-)), ale já ho můžu v jakékoli podobě, takže se tu určitě zase za nedlouho s něčím špenátovým společně sejdeme...

11 komentářů:

  1. konečně t je článek, po kterém nemám hrozné chutě - špenátu totiž zrovna neholduju. ale miluju v polévkách ty křupavé kostičky chlebíku, houstiček nebo bagetek. chci ty krutonky i tam, kde se to vůbec nehodí, jako třeba rajská :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co by ne, viď :-) Já si to teda nedovedu moc dobře představit, do rajské bych si radši hodila těstovinu, ale proti gustu, žejo.... :-)

      Vymazat
  2. Špenát sice nesnáším ale tohle vypadá chutně ! :)

    gabulka-lovelygirl.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Špnát mám ráda, ale polívkou si úplně tak jistá nejsem... Nicméně ta tvá vypadá moc dobře a ty krutony, mmm. :)

    OdpovědětVymazat
  4. ňam ňam od té doby co jsem se naučila vařit špenát tak ho miluju, takže tuto polívenku určo zkusím:)) btw. dnes jsem vařila dle tebe mrkvovočočkovou s chilli:D no jistě tušíš tu zradu - chilli jsem tam dala na můj vkus hodně, ale když pominu to, že mi lezou oči z důlků polévka je moc dobrá, ještě jsem si ji přihustila ovesnýma vločkama.))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, Ty ses do toho parádně pustila, díky! :-) Jo, chilly je pěkně proradné, taky mi někdy ujede ruka a pak prskám :-D

      Vymazat
  5. to si učitě uvařím, jsem ještě větší milovník špenátu, než Pepek! :D ( a taky tu pohádku ráda nemám:D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme dvě, kdo předčí i Pepana :-) Jen už s těma svalama po tom je to horší, u mě teda pořád bláto :-D

      Vymazat
  6. Že by tip na zítřejší oběd? :) Jó!

    OdpovědětVymazat
  7. Já teda špenát miluju ve všech podobách, ale polévku jsem ještě neměla, musím někdy vyzkoušet :) U nás se bohužel dá sehnat jenom mražený, na čerstvý jsem zatím ještě nenarazila.. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Špenát miluju snad na všechny způsoby, já krém taky dělám (z čerstvého) a je báječný :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!