čtvrtek 27. září 2012

Chlupaté s houbami

V lese se to prý houbami jenom hemží, jen mě mé houbařské plány na začátek týdne zkazila nějaká chřipka nebo co. Ale jsem to dívka šetrná, a i když syslení úspor není má silná stránka, tak šetření si receptů, fotek a témat na články mám v zásobě někdy i z dob dávno minulých. Tak proto Vám dnes i bez čerstvě natrhaných hub mohu ukázat recept, který je snad mým nejoblíbenějším z pokladů lesa. Houby mívají hodně odpůrců a já na tom nebyla do nedávna jinak, rozum jsem dostala kolem osmnácti (že by alespoň nějaký znak dospělosti, jež se dostavil?) a konečně začala jíst i houby. Takže když jsme někdy uprostřed prázdnin zavítali do lesa, po návratu z něj jsme si ze skromného nálezu připravili naše oblíbené chlupaté s houbami. Naštěstí se do košíku žádná prašivka nezatoulala, takže Vám teď můžu představit ten jednoduchý postup...

Potřebovala jsem: 750 g syrových brambor, 250 g polohrubé mouky, 1 vejce, sůl, houby, cibuli


Brambory nastrouháme a smícháme s moukou, vejcem a solí. Ze vzniklého těsta odždibujeme přímo do vařící vody malé knedlíčky, které vaříme pár minut než vyplavou na povrch. Na pánvi opečeme cibulku, přidáme houby, orestujeme a nakonec přidáme i knedlíky a promícháme.


Nakonec posypané strouhaným parmazánem, ať vženeme do těch českých lesů i trochu té Itálie, ne... A taková nelehká večeře si zaslouží spláchnout třeba zlatavým mokem na slehnutí a že to bylo třeba - já se totiž nacpala, až hanba.

A co Vy, máte houby rádi? A jaký je Váš oblíbený recept z nich?

15 komentářů:

  1. Já mám houby hrozně ráda v bramboraččce nebo jen tak obalené a osmažené. Mňam. Ale tahle verze taky nevypadá špatně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, houby! Nejradši je mám v různých směsí s rejží. A v bramboračce:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky, tak bramboračku bych si teda taky dala! :-)

      Vymazat
  3. Vypadá to lákavě :-). Houby mám ráda v jakékoli podobě, ale musím říct, že houbaření mě moc nebere, radši si vždycky počkám, až je jídlo na stole :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě to taky baví, jen když něco najdu, což se moc neděje :-D

      Vymazat
  4. A teď jsem dostala hlad, vypadá to výborně! Mňam. Asi začnu vařit Častěji podle tebe. ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Já nějak nejsem houbová (to mám od mala, tatínek je nejí a já se opičila), ale ty tvoje recepty vždycky vypadají TAK skvěle.. snědla bych od tebe snad i krupicovou kaši. :D

    OdpovědětVymazat
  6. práve som okeckala celú obrazovku pri pohľade na tú dobrotu :D

    OdpovědětVymazat
  7. Musím sledovat tento blog, protože, jak tak koukám, přišla bych o hodně skvělých receptů. Já ráda vařím, ale nezveřejňuji recepty. Ráda peču koláče, ale i všechno možné z brambor.

    OdpovědětVymazat
  8. To vypadá skvěle!Kéž bych uměla vařit jako ty! Přísahám, že já neuvařím skoro nic!:-D A projížděla jsem si tvoje recepty a úplně si mě inspirovala a zkusím podle tebe něco uvařit:)Tak doufám, že to zvládnu:-D

    OdpovědětVymazat
  9. To vypadá lákavě, já mám houby ráda :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!