pátek 14. září 2012

Polévka stavinožka

Se spolknutím posledního prášku těch protivných antibiotik už se můžu radovat, že jsem zase zdravá jako rybička, juknout k mého milému panu doktorovi na kontrolu, vypláznout na něj jazyk, pofoukat si modřinu od injekce a utíkat ven. Nedávno mi ale do zpěvu dvakrát nebylo, krk v jednom ohni a dostat něco skrz něj byl celkem oříšek, a tak jsem si připravovala nejlépe jídla v tekutém stavu. A jedním z životabudičů byla i polévka, kterou jsem zvládla během chvilky v pyžamu a po pár lžicích mi bylo zase o trochu lépe.


Na dvě porce jsem použila: velkou mrkev, velkou bramboru, 3 stroužky česneku, kousek zázvoru, 0,5 zeleninového vývaru, sůl, olivový olej

Na oleji jsem osmahla nasekaný česnek a nastrouhaný zázvor. Po chvíli přidala i strouhanou mrkev a bramboru, nechala chvíli restovat a zalila horkým vývarem (z kostky - pro takové příležitosti jsem se zásobila velkým balením ve zdravé výživě). Nechala provařit než zelenina změkla a hotovo.


Byla pořádně hustá a díky zázvoru a česneku měla ten správný říz, který vypálí zahlodaného červíka. Pokud by se nějaký podzimní bacil pokoušel i o Vás, mohu zázvor na jeho zahnání vřele doporučit. Maminka mi z něj třeba připravuje horké pitivo.

A když už jsme u toho, tak jen malé mrknutí do pelechu marodné Téry...

....která si oblíbila jasmínový čaj, pila pálivý odvar ze zázvoru a po lžičkách se krmila strouhanými jablky, mixovanými jahodami s banánem či kakaovým tvarohem s kokosem...


... a čas mezi šlofíčky si krátila sledováním asi jiných filmů a seriálů než většina vrstevníků.


A Vám všem přeji, ať se Vám bacily obloukem vyhýbají!

21 komentářů:

  1. jé chalupáři, to je snad nejlepší seriál :-). Dívala jsem se na to vždcky s rodiči a už mi to zůstalo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to ve mě vyvolává takovou nostalgii, i když na ni nemám moc nárok ve svých dvaceti :-D

      Vymazat
  2. Jééé, Chalupáááářiii!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky z nich mám takovou prázdninovou náladu, můžu se na ně dívat pořád dokola :-)

      Vymazat
  3. Podobnou polévku si dělá mladši sestra skoro každý den, je jednoduchá takže jí sama zvládne :) Já si v zimě(když jsem nemocná) dělám zázvorový čaj s pomerančovou kůrou :) Chalupáři jsou nejlepší a o Homolkových ani nemluvím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, s teplotou jsem taky neměla zrovna sílu si něco extra vyvařovat a tohle bodne :-) A bod pro Tebe, že si je poznala, to je bezkonkurenční komedie prostě :-)

      Vymazat
  4. Taky mám ráda staré filmy nebo seriály. Mým nej nej nej jsou četnické hůmoresky. A je mi 19. Neznám moc lidí v mém věku, kterým by se to líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak znáš zase o jednoho člověka navíc, sledovala jsem je už dřív a ráda se na ně podívám při další reprízách, pokud se zrovna s přítelem nehandrkujeme, on moje nadšení pro ně totiž příliš nesdílí :-D

      Vymazat
  5. Mňam. :) Náhodou staré seriály jsou super, hlavně Chalupáři. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás doma jedou ve velkém, některým jsem teda na chuť pořád nepřišla, ale mám tam své oblíbence :-)

      Vymazat
  6. Tak takovou polívku teď potřebuju!! Jo a staré seriály a filmy jsou fajn, taky na ně ráda kouknám, myslím, že leckteré jsou lepší než ty dnešní!!! Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo! Jsem stejného názoru :-) A jestli je ti mizerně, tak přeji, ať je v cuku letu líp

      Vymazat
  7. Tuhle polívku mám ráda, já si do ní ještě přidávám brambory a majoránku :)

    OdpovědětVymazat
  8. myslela jsem si, že to bude lék na kocovinu :DD ( ne že bych to teď potřebovala, ale jednou za čas se tak stane...:D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ale můžu z nedávné zkušenosti dosvěčit, že skvěle funguje i na to :-D

      Vymazat
  9. polévka byla určitě vynikající ! :))
    přidávám se ke tvým pravidelným čtenářům tak snad tě to potěší! :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si piš, že mě to těší a jak! :-) Snad se Ti tu bude líbit :-)

      Vymazat
  10. Ahoj, rada by som ťa pozvala ku mne na GIVEAWAY :)

    http://sueandcolours.blogspot.sk/2012/09/11-giveaway-1.html

    OdpovědětVymazat
  11. gratuluju k uzdravení :*
    ta polévka vypadá úžasně, mňam!

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!