čtvrtek 6. září 2012

Trocha nostalgie aneb nepečený jablkový dort

Existuje u nás vůbec domácnost, kde by se tenhle dortík nedělal? Pro mě jednoznačně chutná a voní jako dětství a jeho občasnou konzumací se tak do svých nejranějších let moc ráda vracím. A když jsem tuhle doma zahlédla až podezřele moc jablek, jako první mě napadl obligátní štrůdl, ale ten si ponechám na podzim, a tak na druhém místě na mysl vyvstanul tenhle nepečený dort. Navíc byl hotový během jedné volné chvíle, nejtěžší je na něm jen to čekání na ztuhnutí, které se s přičtením té skořicovo-vanilkové vůně stává téměř nekonečným....


Použila jsem: asi kilo jablek, 2 vanilkové pudinky, 5 lžic medu, lžičku skořice, zhruba dvě sklenice vody, cukrářské piškoty


Oloupaná jablka jsem nakrájela na kousky a společně se sklenicí vody nechala rozvařit. Když byla měkká, tak jsem je trochu "pohňoucala mačkátkem" na brambory, přidala skořici a osladila medem. Ve sklenici vody jsem rozmíchala obsah dvou pudinků a přidala k jablkům. Směs začne velmi rychle tuhnout, takže je potřeba jí dobře míchat ještě asi dvě minutky. Pak jsem plamen stáhla a obsah hrnce vlila do dortové formy vyložené cukrářskými piškoty. A nakonec uložila do lednice do úplného ztuhnutí (asi tak na tři hodinky).


Trochu jako šarlota, při trošce šikovnosti (kterou zrovna nekypím) by se dortík dal krásně ozdobit pentlí a podávat třeba oslavenci na letní oslavě. Třeba takový můj bráška by takovým dortem nepohrdl, spořádá ho totiž z naší rodiny suverénně nejvíc (žejo bratře? :-)). A jak je to u Vás, taky se o něj doma perete nebo ho přenecháte raději druhým? :-)

20 komentářů:

  1. Jsem ostuda, tenhle dort jsem ještě nikdy nejedla:D alespoň vím, co příště udělat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hned jak přijedu domu z intru, jdu na nákup piškotů! :O

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle dort vůbec neznám, musím to co nejdřív napravit :D :)

    OdpovědětVymazat
  4. Přesně tenhle dort mi taky připomíná dětství - jedli jsme ho vždycky na chatě, krásně vychlazený a s horou šlehačky, mňam :-D díky za připomenutí, musím ho taky brzo udělat :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já ho také neznám, takže další položka, co musím, co nejdříve, udělat. :)
    P.S. Brzy se uzdrav! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Taky ho vůbec neznám :) Ale dneska si jedu shodou okolností k babičce pro jablka, takže už vím, co s něma :)

    OdpovědětVymazat
  7. tohle už jsem nejedla hrozně dlouho a vždycky mi to moc chutnalo, takže díky za tip, určitě to v blízké době udělám. Navíc oceňuju, že je dort nepečený:)

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, mňam! Terinko to vypadá lákavě! :) Brzy se uzdrav, ať se konečně můžeme sejít!

    OdpovědětVymazat
  9. Tenhle dort vůbec neznám! :) Ale teda dostala jsem na něj takovou chuť, že hned jak se uzdravím ho také udělám! :)

    OdpovědětVymazat
  10. jéé takový jsem přesně dělala dort našemu malému k prvním narozeninám :-) Je to osvědčená klasika, která je prostě výborná, ovocná, netučná, prostě supr :-)
    Zaujaly mě ty Tvoje dvoubarevné cukrářské piškoty, kde si je koupila? Nikde jsem je v obchodě ještě nepotkala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo, já to měla taky jako malá nejradši a o nic míň teď :-) Tyhle piškoty jsou z Lidlu, když tam probíhal italský týden, pokud se nepletu. Ale myslím, že v normální nabídce nejsou, bohužel...

      Vymazat
  11. A já si bláhově myslela, že je to taková "vodrhovačka" :-) Tak jsem ráda, že alespoň pro některé z Vás je to novinka :-)

    OdpovědětVymazat
  12. TENHLE DORT JE NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ (a já to prostě musela napsat velkým)! :)))

    OdpovědětVymazat
  13. Zrovna včera jsem na tuhle dobrotu myslela. :-) A toto je asi znamení, že si jí mám udělat. :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Tak jsem dort přesně podle tvého receptu ukuchtila a byl vynikající!:-) Jak říkám, byl..:-/

    OdpovědětVymazat
  15. ÁÁ, ten jediný jako sladkost oželím!!! :O Ale jinak věřím, že ho jistě děláš velmi chutný :)

    OdpovědětVymazat
  16. Jé to je užasný recept, moc se mi ti líbí. Ty dvoubarevný piškoty se dají normálně koupit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koupila jsem je v Lidlu v italském týdnu, normálně v nabídce nejspíš nejsou - alespoň tam, nevím jak jinde :-)

      Vymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!