pondělí 17. září 2012

Tvarohový koláč s lesním ovocem

Když se sejde rodina, je vždycky tak dobře a veselo, chybět ale nesmí i nějaký ten dobrý žvanec. A když se minulý víkend sešli příbuzní u nás a úkolu upéct něco sladkého jsem se s chutí ujala, rozhodla jsem se zase trochu překopat recept, kterým jsem se inspirovala v Apetitu a upéct lehký ovocný koláč plný ovoce a vonící vanilkou.

Použila jsem: 250 g odtučněného tvarohu, 2 lžice másla, 150 g třtinového cukru, 170 g polohrubé mouky, lžičku prášku do pečiva, 2 vejce, kůra z půlky citronu, 3 lžičky vanilkového cukru, ovoce - lesní směs (ale klidně i jakékoli jiné šťavnaté)


Dva žloutky, cukr, tvaroh a máslo jsem vyšlehala a přidala citronovou kůru. Mouku jsem prosála, promíchala s práškem do pečiva a přidala k tekuté směsy. Z dvou bílků jsem vyšlehala tuhý sníh a přidala opatrně ke zbytku těsta. Nakonec posypala ovocem a vanilkovým cukrem a nechala péct asi na 190° zhruba 15-20 minut.


Dříve než jsem pro Vás stihla vyfotit koláč rozkrojený, tak zmizel ze stolu. Těsto bylo krásně vláčné a chutnal podobně jako palačinková bublanina, snad možná i lépe, navíc citronová kůra v něm udělala výbornou službu. Určitě ho zkusím i s jiným druhem ovoce, podzimní švestky se k němu skoro samy vybízí.

5 komentářů:

Za každý komentář přijmi můj dík!