úterý 11. prosince 2012

Perníkové müsli (a další s perníkem příbuzné)

Po ránu mívám někdy tápu, čím se zasytit. A s chutěmi blížících se vánoc to znamená jediné - je čas upéct si domácí müsli a co je třeba ovonět perníkem?

Použila jsem: ovesné vločky, med, perníkové koření (skládající se ze skořice, badiánu, zázvoru, hřebíčku atd), mandle, sušené švestky, trošku rumu


Prostě a jednoduše jsem všechny suroviny smíchala a v zapékací mise pekla asi 45 minut na 180° do křupava. A já ho mám vůbec nejradši zalité mlékem a mírně ohřáté v mikrovlce, což mi v takovém zimním ráno vždycky bodne a mám pocit, že se i lépe rozvinou chutě. Ale dobře chutná třeba i v jogurtu, ať už bílém nebo třeba čokoládovém....


A když jsme u toho perníkového, tak jen ilustračně z minulého týdne, kdy se perníčky rozvoněly naší kuchyní. Mě osobně zdobení moc nebaví, po pár kouscích mi totiž naprosto dochází nápad a tak mě po chvíli vystřídal přítel, který se toho chopil vážně kreativně a začal nebohé zvonečky nejprve mírně zdobit různými tvary jako byla truhla, svíčka či něco neidentifikovatelného, ale pak se přesunul k prasatům a nakonec svá díla završil podobiznou jednoho oranžového politika včetně velké bradavice. A když chtěl cukroví zdobit znázorňováním zadnic, tak byl raději zastaven :-) Až byl nucen se opět vrátit zpátky k podle něj nudným vánočním tvarům :-)

pár mých ubožáčků
A na závěr jen takový malý tip - pokud máte také tak rádi perníkovou vůni, tak se zastavte v DM drogerii, kde je k dostání svíčka, po jejímž zapálení se vám pokojem rozline vůně jakoby jste právě napekli.


9 komentářů:

  1. zase jeden dobrý recept aj tento ukladám...:)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem minulý týden pekli perníčky, jen je ještě nemáme nazdobené. Vůbec se mi do toho nechce. Loni se nám do toho nechtělo tak moc, že perníčky zůstali neozdobené, ale dobrý byli i tak :D tu svíčku si musím koupit :)

    OdpovědětVymazat
  3. To je dokonalý nápad!! Hned zítra si to udělám!! :) děkuju za típka!!

    OdpovědětVymazat
  4. Já k snídani nesnídám nic jiného než musli! Ale vlastní by mě nenapadlo si udělat, ale vypadá super!:) A po té svíčce se juknu:)

    OdpovědětVymazat
  5. To by mě nenapadlo, napéct si musli :)) voňavou svíčku sháním, tak díky za tip :))

    OdpovědětVymazat
  6. svíčka by mi udělala největší radost :)

    OdpovědětVymazat
  7. Müsli s perníkovým kořením by mě nenapadlo. Každopádně vypadá to moc chutně a přítelovi vyřiď, že zdobí pěkně. :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!