pátek 4. ledna 2013

Rohlíčky šunkou nadívané

Jako na koni jsem tu dnes za Vámi s dalším receptem, tentokrát jsou jím rohlíčky, jejichž příprava je fakt nesmírně jednoduchá - žádné kynutí, příprava kvásku či takové vylomeniny. Na místo toho si udržují svou vláčnost (dokonce až do druhého dne - a třeba i déle, ale to nemůžu soudit, u nás dlouho nevydržely) přítomností tvarohu. Těsto je trochu ovoněné česnekem (ale žádná divočina, na nějaký velký česnekový odér mě stejně neužije), doprostřed jsem umotala šunku (ale jisto by ji šlo nahradit třeba špenátem - to musím prubnout) a navrch trochu posypala sýrem. No a dílo je hotovo během pár chvil a dobře poslouží jako třeba pohoštění pro návštěvu (jako v našem případě) či se šiknou na sváču někde mimo domov, však víte...

Receptem jsem se inspirovala v kuchařce magazínu Albert a poupravila ho

Na 16 rohlíčků jsem potřebovala:

250 g polohrubé mouky, 250 g celozrnné žitné mouky (lze nahradit pšeničnou nebo jinou), 250 g odtučněného tvarohu, 125 ml mléka, 150 ml slunečnicového oleje, 1 sáček kypřícího prášku, 1 stroužek česneku, 1 lžičku soli, strouhaný parmezán na posypání, šunka na naplnění


Z mouky, tvarohu, mléka, oleje, kypřícího prášku, utřeného česneku a soli jsem vypracovala tvárné těsto (jde to rychle) a to jsem si na rozdělila na půl a vyválela na něco podobného kruhu. Ten jsem pak rozdělila na 8 dílů (trojúhelníčků) a kladla na ně šunku nakrájenou do podobných tvarů. Od středu jsem pak trojúhelník smotala a vytvarovala do zahnutého tvaru rohlíku. Všechny jsem pak posypala strouhaným parmezánem a pekla na 200° asi 20 minut, než byly krásně zlatavé a křupavé.


Mezi svátky to byla taková příjemná odbočka od cukroví (kterého jsou mimochodem stále poloplné krabice), ale určitě je připravím brzo i při jiné příležitosti, protože je to vážně bleskovka a navíc tuze dobrá :-)

16 komentářů:

  1. mmmm tak to vypadá moc dobře, domácí pečivo miluju, takže tohle určitě vyzkouším :) ale jak se znám...bude těžké se ovládnout a nenarvat do sebe celý plech:DD

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ty vypadají moc dobře, hned bych ochutnala :)

    OdpovědětVymazat
  3. Téro, ty vypadají vážně skvěle! I recept se zdá být jednoduchý a po přečtení nemám z ničeho strach. Určitě vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vzbuzuje to touhu pořádat večírek a servírovat podle tvých receptů :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tyhle rohlíčky dělám docela často :) Na slaný pečivo jsem ještě víc ujetá než na to sladký :D

    OdpovědětVymazat
  6. Hmmm, chuťovka! My děláme podobné rohlíčky na sladko, s tvarohem! :)

    OdpovědětVymazat
  7. ježiš Mňam! co mi to děláš v tuhle hodinu? :D jdu brakovat lednici!

    OdpovědětVymazat
  8. Téro, vadí když ta druhá mouka není celozrná, ale je jen žitná?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Urcite nevadi, muze byt klidne jen v plne mire ta obyc bila mouka psenicna, ale urco i zitna :-)

      Vymazat
  9. Mám ráda tvé recepty :) levné a jednoduché :) výýýýýbornýýýýýýýýýýýýýýýýýýýý :-*

    OdpovědětVymazat
  10. Použila jsem kypřící prášek bez fosfátů ze zdravé výživy, moc "nenakynuly". Příště zkusím jiný.

    OdpovědětVymazat
  11. Vyzkoušeno !!! Vynikající :))))))))))))) !!!!!

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!