neděle 17. března 2013

Špenátový koláč a losos k němu

Snad takhle při nedělním dopoledni nepohrdnete, když na místo nějakého svátečního oběda naservíruji jen jeden úplně prostý recept o pár surovinách, minimálním úsilí, ale za to s nechybějícím pošmáknutím. I když ráda připravuji na všechny různé koláče těsta domácí, někdy prostě není času nazbyt a občas sáhneme i po kupované verzi třeba listového těsta, navíc já se musím přiznat, že čas od času si ho dám fakt ráda :-)


Potřebovala jsem:
balení chlazeného listového těsta, čerstvý listový špenát, půl balení uzeného tvarohu (tuze dobrá věc zakoupena v Lidlu), jarní cibulku, česnek, 30% eidam, 2 vejce, olivový olej, kousek másla, lososa,  a sůl a citronový pepř na jeho ochucení.

Nakořeněného lososa jsem s pár plátky másla zabalila do alobalu a dala péct do trouby na 200°. Listové těsto jsem vyložila do koláčové formy, pokryla pečícím papírem, posypala fazolemi na pečení (aby se těsto při pečení příliš nenafouklo) a dala asi na 10 minut péct k lososovi. Mezi tím jsem si nakrájela cibulku a česnek a dala opékat na pánvi na kapce oleje. Po osmahnutí jsem k nim přidala čerstvý špenát a nechala jen tak chvíli prohřát, aby zcela nezvadl, a stáhla jsem pánev z ohně. Po chvíli jsem přimíchala dvě vejce a rozdrobila uzený tvaroh. Z předpečeného těsta jsem sundala fazole a pečící papír a vlila špenátovou směs, posypala ještě trochou sýra a dala zapéct do trouby ještě asi na 20 minut než okraje zezlátly. Potom jsem vytáhla z trouby, zkontrolovala, že i losos už je dostatečně upečený a společně podávala.


A taková slušivá příloha k rybce je na světě. A příště si upečeme třeba zase něco sladkého.... Krásnou neděli :-)

12 komentářů:

  1. velice podobný koláč jsem nedávno dělala, všechno se špenátem mám moc ráda, máš ho krásný, povedl se Ti! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já moc nemám ráda na takové koláče listové těsto, viděla bych tam spíš křehké a bylo by to dokonalé :) Ale na druhou stranu s tím pak je mnohem víc práce no....:)

    OdpovědětVymazat
  3. Já tedy listové těsto miluji! A v kombinaci se špenátem a losem je úplně boží :)

    OdpovědětVymazat
  4. Špenát mi nechutná, ale musím uznat, že to vypadá moc dobře.

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to dobře, musím taky vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
  6. mňam, listové těsto mám moc ráda, nejradši bych ho jedla denně ve všech podobách ! :D... ale to bohužel moc nejde no :/

    OdpovědětVymazat
  7. téda, ty vždycky přijdeš s něčím zajímavým :))

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!