čtvrtek 9. května 2013

Mrkvovo-zázvorový krém

Znáte to, jak ten zajíček chodil pořád dokola pro mrkvičkovou zmrzlinu, aby nakonec, když už ji konečně měli, mohl říct jen výsměšně říct: "Ta je ale hnusná, co?". Tak tenhle vtip, který jsme si říkali asi v pěti letech ve školce, teda rozhodně neplatí na tuhle skvělou jarní polévku. Protože když jsem ji včera uvařila k obědu, zaprášilo se po ní v cuku letu.


Potřebovala jsem:

6 větších mrkví, 1 cibuli, 1 stroužek česneku, kousek zázvoru, 1 kostku bio bujónu, sůl, 3/4 l vody, lžíci másla, hrst čerstvé bazalky

Na másle jsem si orestovala cibuli s česnekem a přidala jsem nastrouhané mrkve. Chvíli společně orestovala a pak zalila horkou vodou, přidala bujón, přiklopila a nechala asi čtvrt hodiny povařit. Pak jsem přidala nastrouhaný zázvor (na jemno) a přišlo na řadu mixování - ponorným mixérem jsem rozmixovala na krém, sem tam nechala nějakou kousek, aby měla polévku přece jen nějakou texturu. Před podávání jsem ještě přidala čerstvou bazalku.


A mimochodem teď mě tak napadá, že bych si dala i tu mrkvovou zmrzlinu, asi se na ní brzo vrhu a uvidíme, jestli nedopadnu jako zajíček :-)

10 komentářů:

  1. Ten vtip je skvělý a polévka musela být také :)
    Střípky z mého života

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný recept , hlavně pro moji mamku :)

    gabulka-lovelygirl.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Krém jsem zkoušela jen mrkvo-brokolicový a byl skvělý, se zázvorem bude určitě taky výborný, vyzkouším :) Díky!

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, musí být výborná! Někdy určitě vyzkouším, miluju takovýhle polévky♥

    PS: Založila jsem si stránku na fb, budu ráda, když mě podpoříš :) Nikus

    OdpovědětVymazat
  5. To vypadá moc dobře, já bych tam možná ještě nakonec "vprdla" trochu smetany. Uričtě vyzkouším! ;)

    OdpovědětVymazat
  6. mrkvovou polévku jsem taky už párkrát dělala, a asi budu muset znova, protože mi taťka (sama se tomu divím:D) snědl moji cuketovou :D

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá dobře :). Mrkev mám ráda, ale zázvor v koncentrované podobě přílš nemusím..
    Malamacanda.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. Jedna z mých oblíbených, musím si jí zase někdy udělat :)

    OdpovědětVymazat
  9. Podle fotky to vypadalo jako dynová polevka..tu bych hrozně ráda ochutnala...má krásnou barvičku,ale asi by mi moc nejela.

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!