čtvrtek 5. září 2013

Cuketový chleba

Likvidace obryň cuket ze záhonů pokračuje! A dnes kterak jsem ji šoupla do těsta na chleba. A musím říct že mu to jedině prospělo! Tak krásně vláčný chleba se mi už dlouho nepovedl. S křupavou kůrkou, vláčný uprostřed a měkoučký dlouho po upečení - pašáka pro Téru :-D A co mě vůbec nejvíc potěšilo - přítel ho s chutí taky zblajznul a dokonce si ho namazal i na druhý den ke svačině. A to se u takového odpůrce cuket počítá dvojnásob :-)


Potřebovala jsem:

500 g cukety, 250 g celozrnné špaldové mouky, 250 g bílé hladké mouky, půl balíčku čerstvého droždí, 120 ml vlažné vody, lžičku cukru, lžičku soli, dýňová semínka, sezamová semínka, pár plátků šunky

Začala jsem kváskem - ve vodě s cukrem jsem rozmíchala droždí a nechala vzejít. Odvážila jsem mouku, promíchala se solí, semínky a přidala jsem nastrouhanou cuketu (ze které jsem vymačkala přebytečnou vodu), promíchala jsem i s drobno nakrájenou šunkou, promíchala s kváskem a rukama vypracovala těsto, které jsem nechala kynout asi třičtvrtě hodinky. Pak jsem těsto propracovala a šoupla do chlebíčkové formy a pekla na 200° asi půl hodinky. Pak jsem troubu vypnula a nechala v zavřené troubě dojít.


A další cuketový recept už na sebe určitě nenechá dlouho čekat. Taky je stále likvidujete? :-)

20 komentářů:

  1. Téro, nechtěla bys zkusit jít do kváskovýho chleba? Kvásek se z kvasnicema nedá vůbec srovnávat. Je to sice po všech stranách náročnější, ale kváskovej chleba je pro člověka vůbec nejzdravější a nejlíp stravitelný pečivo. A ta chuť!
    Kdyby tě to zajímalo, mrkni na fb skupinu PečemPecen. Fakt to stojí za to!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No uvažuju o tom už dýl, mám pocit, že se na mě valí z hodně směrů, ale pořád se na to nějak necítím :-D Ale asi k němu postupně dojdu :-) Mrknu na to :-)

      Vymazat
    2. Kdo jinej by se na to měl cítit, když ne ty ;-)

      Vymazat
    3. Už jsem jich dovedla zbabrat dost i s kvasnicema... Ale kdo se bojí, sere v síni, tak ho někdy prostě prubnout musím, no :-D

      Vymazat
  2. Dala bych si hned. Ty jsi úžasně šikovná.

    OdpovědětVymazat
  3. ten vypadá krásně, šikovná pekařka Téra :D
    Asi pošlu odkaz sestře, ať mi ho upeče až přijedu do Brna :D
    tyhle vláčné chleby mám nejradši...no a jak je v tom cuketa, tak to je přímo pro mě:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pěkně si dát na příjezd domů chleba se solí, to by se hodilo! :-D

      Vymazat
  4. vypadá krásně a cuket se nám ze všech stran nahrnulo požehnaně, možná ho zítra prubnu:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme na tom podobně, už nevím, co vymýšlet dřív, ale stejně se mi po nich budu za chvíli stýskat. Tak dej vědět kdyžtak, jak se zadařilo, jsem zvědavá :-)

      Vymazat
  5. Terez chtěla bych se zeptat, kdepak si koupila tu formu na chleba a kolik tak stála??? Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jako dárek k nějakému časopisu, už nevím, jak se přesně jmenoval, Sladké pečení nebo tak nějak... Ale hádám, že v takových těch obchodech typu Orion je budou mít určitě nedraze :-) Tady jen tak co jsem namátkou našla jako první - http://www.zasilkovyobchod.cz/eshop-forma-na-chleb-26405.html

      Vymazat
  6. Tak tohle je pecka! :-) Dala bych si ho hned, a ta šunka, ááá :-) JSi moc šikovná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hned je práce ušetřená, když se nemusí dávat navrch, nebo si ji dát právě dvojnásob :-D

      Vymazat
  7. cuketu mam, takze zkusim:)
    dik za tip!
    http://sienastyle.blogspot.it

    OdpovědětVymazat
  8. Chtěla jsem se zeptat, zda je možné vynechání celozrnné mouky. Normálně je ve špazju stálicí, ovšem momentálně došly zásoby. :o)

    https://www.facebook.com/gardenandherbs/?fref=ts

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevidim v tom problem :-)

      Vymazat
    2. Ták chlebík jsem upekla, ale bohužel se moc nepovedl.
      Pekla jsem dvě hodiny a vevnitř stále působil syrově.
      Netuším, kde by nastala chyba.
      Ovšem nezanevřu nad ním a příště zkusím i celozrnnou moukou. :o)

      Vymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!