pátek 22. listopadu 2013

(ne)obyčejné ovoce nebo dezert eňo ňuňo?

I ze zdánlivě obyčejného ovoce se může vykouzlit výborný zákusek. A nedá to navíc vůbec žádnou práci. Navíc s tímhle sychravým počasím tělo potřebuje spousty vitaminů, tak co mu je nenaservírovat v trochu vylepšené verzi? Nejsou to sice žádná cukrářská veledíla, ale o to snáz si je může každý připravit a s chutí zdlábnout. 

Marinovaná hruška


Dosti efektní způsob podávání ovoce, řekla bych. A navíc ke všemu tak dobrý! To jen oloupanou hrušku šoupnete do hrnce, zalijete červeným vínem, přihodíte koření třeba jako do svařáku - skořici, badyán, hřebíček... A ať se to všechno hezky pospolu probublává do mírného změknutí hrušky, záleží na její zralosti, ale nesmí být úplně cugrunt rozvařená. Potom ji nechat v tomhle lahodném nálevu marinovat třeba přes noc v chladu. Pak už jen stačí hrušky vytáhnout (nebo před podáváním zase trochu ohřát), zakápnout trochou vína (ze kterého během vaření vyprchal alkohol) a k dokonalosti schází už jen kopeček vanilkové zmrzliny.

Medová jablka



To když si z obyčejné jablko neschroustám jen tak, ale udělám si z něj dezert. A nepřijde mi vůbec nudné. Stačí když si ho nakrájím do misky, zakápnu trochou medu a posypu skořicí nebo perníkovým kořením. A chuť na sladké mi zažene dokonale. Já vím, nic moc originálního, ale já to miluju. 

Citrusy pod karamelem 


(Inspiraci jsem pochytila na tomto krásném blogu)


To je taková dobrota, že jsem ani nedoufala. A přitom taková blbost. Stačí pomeranče nebo grepy rozpůlit, posypat trochou třtinového cukru, skořicí a třeba mletým zázvorem. Nebo třeba vanilkovým cukrem, jak je libo. Pak už stačí šoupnout do trouby pod gril co nejblíže k vrchu na plných 220° a nechat cukr zkaramelizovat, tak na pět až sedm minut. A pak už si jen pochutnat. Jen pokud budete tak hrrr jako já, tak si možná trochu popálíte patro a tu dobrotu budete mít až za ušima - to za to každopádně stálo :-)

Toť vše, krásný pátek :-)

4 komentáře:

Za každý komentář přijmi můj dík!