pondělí 27. ledna 2014

Pohankové placičky s červenou řepou a kozím sýrem

Pohanku nejídám zrovna denně. Vlastně jsem s ní kromě pohankové mouky neměla mnoho zkušeností. A to je teda sakra škoda, ona určitě zkusí za zkoušku. Jako první jsme ji šoupla do placiček. Klasika, do placata plácám kde co, takže ani pohanku to nemohlo minout. Navíc hezky do ruda jsem ji zbarvila červenou řepou. A musím říct, že jako lehký oběd se salátem posloužily ukázkově :-)


Potřebovala jsem (na dvě porce):

asi půl hrnku pohanky, 2 menší upečené červené řepy, 2 vejce, 2 lžíce strouhanky, lžičku chilly, lžičku bambovy soli, sůl, kozí sýr, olej (použila jsem avokádový) + zelenina na salát

Pohanku jsem zalila asi dvojnásobným množstvím vody a asi 5 minut povařila. Pak nechala ještě asi 10 minut dojít pod pokličkou. Upečenou červenou řepu jsem nahrubo nastrouhala a smíchala s pohankou a přidala i dvě vejce. Zahustila trochu strouhankou, aby placičky hezky křupaly, a okořenila - soli bylo potřeba trochu víc, protože řepa je mírně nasládlá. 

Polovinu jsem upekla na pečicím papíře v troubě - na 220° na 20 minut a v půlce jsem je obrátila. Zbytek jsem klasicky osmažila na pánvičce - rukama jsem "uhňoucala" placičky, stlačila, aby držely pohromadě a nelámaly se, a kladla na rozpálený olej a opékala z obou stran. Když už byly placičky skoro hotové, posypala jsem ji z vrchu trochou měkkého kozího sýra, aby se na nich trochu rozpustil. A pak už jsem je jen přikusovala k salátu posypaném taktéž kozím sýrem.


A už se těším, až prubnu další pohankové recepty... Možná bych ji příště vyzkoušela na sladko nebo jako klasického vánočního houbového kubu, uvidíme... Co Vy a pohanka? :-)

9 komentářů:

  1. Vypadá to strašně dobře a jak to hraje barvama, paráda!! :) Já jsem dřív nevím proč pohanku moc nemusela, ale v poslední době jsem ji přišla na chuť a mívám ji relativně často :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Taky se mi nejdřív nepozdávala ta její typická chuť :-)

      Vymazat
  2. Tak tohle mne zaujala velice. Pohanku i řepu zrovna mám. To určitě zkusím. Díky za prima recept.

    OdpovědětVymazat
  3. Já z pohanky lámanky vařila normálně kaši k snídani nebo dělala "korpus" na jablkový koláč! :) a je to mňamka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V kaši to bylo asi jediné, kdy jsem právě doposud pohanku jedla a určitě to hodlám zopakovat :-) Jablka mi k ní taky pasují přímo parádně :-)

      Vymazat
  4. Ahoj, nebudu komentovat jídlo (vypadá to jako vždy výborně), ale mám takový dotaz.Když máš takovou zálibu v módě, tak určitě znáš www.modnipeklo.cz.?Mohla bys tam dávat fotky svých outfitů...inspirace
    pro ostatní není nikdy dost a ty máš narozdíl od mnohých vcelku vkus :).p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu. Módní peklo znám, do rubriky inspirace taky občas koukám, ale sama bych tam asi nic neposlala, asi bych se bála dobrovolně se vystavit takovému množství kritiků :-)

      Vymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!