neděle 16. února 2014

Cizrna na paprice

Tak na tohle jídlo jsem měla zálusk pořádně dlouho. Ze všech stran na mě vyskakovaly recepty, ale stále jsem odolávala. Aby jsme si rozuměli, tak kuře na paprice je jedno z nejlepších jídel na světě a mohla bych ho jíst 5x denně. Takže jsem si říkala, že by se mi i tahle cizrnová varianta mohla zalíbit, ale fakt jsem netušila, že mi bude chutnat tak moc. Fakticky může směle konkurovat i mému nejzamilovanějšímu kuřecímu originálu. No rozhodně jsem jej nevařila naposledy.... A už bych měla přestat chválit a radši Vás poňouknout, ať to taky zkusíte :-) Nejen že totiž tak skvěle chutná, ale zahuštěná samotnou uvařenou, rozmixovanou cizrnou, zjemněná sojovou smetanou by ani jeden nepostřehl, že se cpe i celkem zdravě.


Potřebovala jsem (asi na 2 porce):

dvě hrsti cizrny, 1 cibuli, 1 stroužek česneku, lžíci másla, lžičku sladké papriky, půl lžičky pálivé papriky, kousek pórku, 100 ml sojové smetany, šťáva z citronu, sůl, pepř

Cizrnu jsem zalila vodou a nechala přes noc namočit. Před vařením jsem slila vodu, v hrnci zalila novou vodou a asi hodinu vařila do měkka a dala stranou. Na másle jsem osmahla kousky cibule a česneku a restovala. Po chvíli přidala papriku a nechala rozvonět. Potom jsem zalila vodou, ve které se vařila cizrna a taky půlku z množství uvařené cizrny. Společně jsem všechno tyčovým mixérem rozmixovala a přepasírovala. Potom jsem do omáčky přidala zbytek cizrny a na proužky pokrájený pórek, přiklopila jsem a vařila ještě asi 5 minut, než pórek změkl. Potom jsem naředila sojovou smetanou, ochutila solí, pepřem a citronovou šťávu. 

Jako příloha se toho hodí spousta - těstoviny, rýže, třeba i krupicové nočky... Ale já jsem si moc pochutnala i s opečenou bagetkou, kterou jsem pořádně máchala v té skvělé omáčce. 


Takže bez dalších okolků se Vás už jen musím zeptat, jak jste na tom s cirznou Vy? :-)

3 komentáře:

  1. Velmi zajímavý recept, jak je tam pórek, musí to být lahoda!
    Jak jsem na tom s cizrnou? Zrovna ji v pečené formě zakusuji k večeři, jinak si z ní peču sušenky, dělám hummus... většinou ji mám každý týden, je moc dobrá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Musím vyzkoušet, zavání to zdravou stravou :-).

    OdpovědětVymazat
  3. Jenom hummus...tedy přípravuji a je výborný. Toto se mi zamlouvá.

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!