sobota 1. února 2014

Cuketové kari s chlebovými plackami






Rychlých obědů není nikdy dost. Souhlas? :-) Tentokrát tu mám jeden páteční, vegetariánský, rádoby exotický, vonící Indií či čím. Inspirovala jsem se receptem své maminky, která mi nedávno připravila něco podobného s lilkem. Tentokrát jsem se však za plotnu postavila já a dle jejích pokynů připravila o nic menší dobrotu, i když jsem místo lilku do výborné omáčky šoupla cuketu. Všechny ty chutě k sobě tak krásně pasují, že jakmile si v misce máchám kusy těhlech univerzálních placek, dělají se mi až boule za ušima....

Potřebovala jsem (asi na tři porce):

Kari: 

1 cibuli, 2 stroužky česneku, kousek zázvoru, kousek pórku, 2 menší cukety, kelímek smetany 12% + případně na zředění ještě trochu mléka (skvělé by bylo kokosové!), šafrán, kurkumu, kari, pálivou papriku, sůl, pepř, olivový olej

Na trošce oleje jsem osmahla na drobno pokrájenou cibuli, česnek, pórek i zázvor a čekala, až všechno trochu zezlátne. Tak jsem zasypala kořením - vším kromě soli, a nechala ještě chvíli restovat a rozvonět. Pak jsem přidala na větší kostky pokrájené cukety a opékala chvilku. Pak jsem zalila smetanou a nechala probublávat a zhoustnout. Až teď jsem dosolila, aby cuketa nepouštěla zbytečně vodu. Jakmile je cuketa měkčí, ale ne stále rozdušená úplně do měka - zkrátka tak na skus, máme hotovo.

Placky:

asi hrnek mouky (dala jsem půl na půl hladkou s celozrnnou), půl hrnku vody, lžičku soli, rozpuštěné máslo na potření hotových placek

Z mouky, vody a soli jsem zpracovala vláčné těsto - někdy stačí takové množství vody, někdy je nutné přisypat ještě trochu víc, záleží na mouce. Když už se těsto nelepilo a bylo hezky tvárné, rozdělila jsem ho na stejné kousky (asi 10) a tvarovala malé placičky, které jsem na sucho opékala na pánvi z obou stran. Po opečení jsem je ještě potřela rozpuštěním máslem - jinak mají tendenci tvrdnout. 


Fakt jedno z nejlepší jídel za poslední dobu, musím říct zcela neskromně. Dali byste si se mnou? :-)

14 komentářů:

  1. Miluju vše s plackami a cuketu a "učím" se vařit kari, takže rcept přesně pro mne. Orestovaná cuketa je prostě největší mňamka, ráda bych se někdy dostala do situace, kdy nebudu vědět co s nimi :-) Takže ano, ráda bych si s tebou dala! Kam se mám dostavit? Talíř vlastní?

    Jana CM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdepak, naklusat můžeš bez talířku :-) Já se koncem léta občas cuketama zavalena cítím, když sklízí takové ty obryně přítelova mamka a babička, ale ono se vždycky najde něco, do čeho se nacpe :-D

      Vymazat
  2. Jestli bych si dala s Tebou? Hned! Vypadá to nádherně :)

    OdpovědětVymazat
  3. To bych si měla zapsat.... dcera se letos rozhodla pěstovat cukety, a tenhle recept vypadá dobře:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  4. Placky si musím udělat, vypadají božsky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Zrovna dneska jsem si chtěla koupit hotovou omáčku kari v dm, ale už si ji nebudu muset kupovat, protože si udělám tu tvou pěkně domácí!:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tohle vypadá skvěle, kari je jedno z mých nejoblíbenějších koření. A ne, nedám si s tebou, hezky si uvařím doma svoje ( sprostě podle tvého receptu :D ) a celý to taky sním, jako největší žrout :))) Díky za nápad :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Geniální řešení, na rozdávání stejně nezbylo :-D Tak ať šmakuje :-)

      Vymazat
  7. Vypadá to skvěle dneska je to jasná večeře..už se těším :) Díky za inspiraci ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Ooooo co bych dala za jednu (kecám, tři...) placky, hezky s máslíčkem a tou cuketovou dobrotou! Už aby byl víkend a víc času si uvařit něco jinýho než rohlík se sýrem:D

    OdpovědětVymazat
  9. Dnes jsem dělala:) Díky za poskytnutí receptu, bylo to výýýýýborné. Zdá se mi, že jsem něco podobného kdysi jedla v indické restauraci, ale jen velmi podobné, jídlo dle tvého receptu bylo o moc lepší!:)

    Anuska
    ronny.pise.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bezva, to mám radost, že chutnalo :-) taky jsem byla nadšená :)

      Vymazat
  10. Super, dnes jsem dělala na oběd a byla jsem v sedmém nebi!

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!