pátek 14. března 2014

Mandlové cupcaky s jahodovým krémem

To krásné slunečné počasí ve mě probouzí nutkání upéct něco rozverného, veselého... Jooo jasně, upeču další cupcakes! A že jsme v italském týdnu v Lidlu koupili láhev amaretta (a přece ho všechno nevypiju :-D), konečně pro něj najdu správné pečící využití, když si usmyslím, že tentokrát to budou dortíky mandlové. A nasadím jim růžovou čepici jemným jahodovým krémem z mascarpone. Není díky tomu tak tuhý, aby se dal příliš načančaně zdobit, ale zároveň se s ním pracovalo snadno, nestékal a v lednici díky agaru hezky ztuhl. Agar jde mimochodem nahradit želatinou. Každopádně krém i mandlové těsto spolu hezky "štymuje", o čemž jsem se přesvědčila už na první kousnutí.



Potřebovala jsem (na 20 kousků):

250 ml podmáslí, 80 g rozpuštěného másla, 1 vejce, malý panák amaretta, hrnek mletých mandlí, hrnek hladké mouky, půl hrnku celozrnné mouky, lžičku jedlé sody, půl hrnku třtinového cukru

krém: 250 g mascarpone, lžíce amareta, hrnek jahod, lžičku agaru, 3 lžíce moučkového cukru

+ plátky mandlí na ozdobu


Nejprve jsem smíchala mokrou část surovin - rozpuštěné vychladlé máslo, vejce, podmáslí a panák amaretta. A vrhla jsem se na suchou část surovin - promíchala jsem mandle, mouku, cukr a jedlou sodu. A pak už jen obě směsi propojila a vzniklým těstem plnila formičky na muffiny - mám silikovové, takže bez vymazávání. A šoupla je do trouby vyhřáté na 180° a pekla asi 20 minut.

Mezitím jsem se věnovala přípravě krému. Jahody jsem rozmixovala a přelila do hrnce, smíchala s agarem a nechala zahřívat. Když ovoce začalo bublat, tak jsem stáhla z plotny, promíchala a nechala chladnout. Potom jsem zhoustlou vychladlou směs promíchala s mascarpone a osladila moučkovým cukrem. Nechala jsem aspoň půl hodiny tuhnout v lednici. Vychladlé bábovky jsem zdobila cukrářským sáčkem, ale půjde to i lžičkou, protože krém není zas tak tuhý. Nakonec jsem posypala plátky mandlí a podávala.


A teď mě omluvte, já se musím odebrat posnídat tyhle fešáky :-)

7 komentářů:

  1. To jsou ale fešáci! Lákají mě jak vzhledem, tak tím, co za dobroty obsahují :)

    akorát mám obavy, že u nás by amaretto padlo za vlast jinak:D
    O víkendu se taky chystám na cupcaky, na moje první, a tak asi zkusím mrkvové s tvarohovou čepičkou, to je kombinace, která snad ani nemůže být špatná. (no i když....v mém podání....:D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechám ho trochu na tvoji návštěvu, jo? :-D Ale tak mrkvový dort v malém je rozhodně dobrá volba! :-) Dostat do sebe trochu tý zeleniny, znáš to :-D

      Vymazat
  2. Dělám úplně samé akorát s jinou polevou, jsou výborné.
    Miluji tvé recepty! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ohohoho, copak mi to tady zase děláš za chutě? Gurmánský a estetický zážitek v jednom, jsi ty ale holka šikovná. Mám takový dojem, že tvá snídaně byla luxusní :)

    OdpovědětVymazat
  4. Líbí se mi jak složením, tak především tou skvělou barvou krému! :D Povedly se:))

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!