sobota 5. dubna 2014

K večernímu uzobávání - dipy, lososový tatarák, plněný sýr

Sobotní večer se blíží, víno už se chladí... A teď co k němu? Mně s pozvednutím sklenky začne pokaždé ukrutně honit mlsná. A tak se sakra hodí něco strašně dobrýho k uzobávání. A že jsem nedávno takové malé pohoštění k vínku připravovala, nemůžu jinak, než ho naservírovat i Vám.

Za prvé tipy na dipy - nejen rádoby vtipná slovní hříčka, ale hlavně tuze šikovné k zelenině, která se v nich tak ráda namáčí. Nebo taky klasicky k pečivu... Stačí nakrájet na proužky a zahájit s nimi zátah na mističky.... 

První z nich je krémový sýrový s pažitkou. I když těžko mu hledat krátký název. Prostě jsem ho umíchala  z domácí "lučiny", nastrouhaného modro-plísňového sýra a pažitky. 

Postup: 
V lednici jsem přes plátýnko v cedníku nad miskou nechala vykapat zakysanou smetanu, přes noc nejlíp. K takhle vzniklému krémovému "sýru" jsem přidala nastrouhaný sýr s modrou plísní a nasekanou pažitku. Víc ochucovat nebylo třeba


Další v řadě je fazolový dip. Taková variace na hummus, dalo by se říct. A taky vlastně čistě vegan. Ale především hrozně dobrá věc!

Postup:
Uvařené (nebo z plechovky) fazole (cca 1 hrnek) jsem umixovala asi se 2-3 lžícemi olivového oleje. Přidala jsem slunečnicová semínka, sůl a řeřichu a ještě společně mixovala, až vznikla taková "pastovitá" konzistence.


Miluju lososový tatarák. Ale lajzněte si ho udělat doma - čerstvosti většiny nabízených ryb teda nijak moc nevěřím. A tak o to radši mám ten z uzeného lososa. Nejen, že je to jistější, ale taky strašně dobrý...

Postup:
Uzeného lososa jsem nakrájela na drobno, smíchala s koprem a zakapala citronovou šťávou.


Plněný ořechový camembert
K vínu nesmí chybět ani armáda sýrů. A aby jim nebylo na talíři smutno, moc ráda k nim mám buď med (třeba domácí maminčin bezový "med") nebo nějakou pikantní marmeládu. A nebo ořechy. Ale ořechové varianty sýrů, co obsahují 0,01 % ořechů mě netankují. To je kurňa lepší si do sýra rovnou nacpat, čeho je libo. 

Postup:
Sýr jsem podélně rozkrojila vejpůl a každou půlku lžičkou vydlabala a měkkou vydlabanou část jsem si dala stranou do mističky. Přidala jsem k ní nasekané vlašské ořechy a čerstvé bylinky - řeřichu, bazalku nebo klidně i jiné, které zrovna jsou po ruce. Pak jsem vše natřela zpátky na rozkrojené vydlabané půlky, zaklapla a nakrájela na osminky. Nejlepší s hroznovým vínem.


Celou žranici jsem doplnila chlebovými placičkami a celozrnnými rohlíčky. A taky kupou zeleniny. Hmmmm, vůbec to nebylo špatné. S pořádnou zásobou pálavy to byl tuze dobrý večer. Až do ranních hodin s nejlepší společností... Co si rádi takhle při takovém popíjecím večeru (nebo klidně i při chvílích u vody) uzobáváte Vy? :-) 

A závěrem už jen takový malý tip - pro ciderové milovníky, dneska jsem v Tescu natrefila na hruškový Somersby, tuze dobrý a slaďoučký - plechovka za 18 Kč. Žádná velká sleva, ale potěší. A tak se mi taky nějaká ta plechovčička chladí. Tak krásnou sobotu a na zdraví!  :-)

11 komentářů:

  1. nejlepsi nejlepsi nejlepsi pohosteni! budu to muset pripravit i doma,presne podle tvych receptu :) ja jsem si zrovna vcera taky koupia cider,tentokrat Fizz,tak na me ceka v lednici....snad:D a sleva 18 korun neni v penezence nijak znat,ALE je to uslechtila zaminka proc to koupit,coz se hodi!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To me těší těší těší :-) Oooo ten neznám. A 7 korun ještě nikoho nevytrhlo,ale právě proto se hodí jich vzít rovnou víc,at na tom vyděláme,to je jasnacka,že jo? :-D

      Vymazat
    2. u nás v Bille stojí většinou 22, takže abych ušetřila, musela bych jich koupit ještě víc........mmm to je nápad! :D

      Vymazat
    3. No tak víš, u nás na vesnici, kór na severu, máme prostě vysokohorskou přirážku :-D Nápad je to geniální, to uznávám :-D

      Vymazat
  2. jůů..takové dobrůtky..těžké odolat..ale se zeleninou to není žádný hřích:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a pro Terezku to nebyl hřích už vůbec, protože na ni nic nezbylo :D

      Vymazat
    2. Já zapomněla, že jsem ten večer byla úplně o hladu, no :-D Pravda, odolat těžko a jak se bagrují zeleninou, tak se to nepočítá :-)))

      Vymazat
  3. pro mě jsi superžena :) takové dobroty, ráda se inspiruji a od té doby co sleduji tvůj blog,mám větší chuť vařit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale teď se budu úplně červenat :-) Děkuju Ti moc za taková milá slova, to mě nesmírně těší, tak kuchtění zdar :-)

      Vymazat
  4. Takové super mňamky. Až to půjde, určitě něco nebo raději všechno připravím. Zní to báječně! Mám z toho hlad.

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou dobrůtky. Něco z toho vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!