sobota 12. dubna 2014

Krůtí kuličky s cuketou a omáčkou z čerstvých rajčat

Co mi hlavou okamžitě blikne, když se řeknou masové kuličky? IKEA, IKEA, IKEA! Kam mimochodem taky dneska vyrážím.... Ale nedávno jsem si pár výborných ukoulela doma. A na tuty v nich nebyla konina. Nýbrž cuketa. Ta není nikdy na škodu. A k nim skvělou omáčkou z čerstvých rajčat. Jooooo, už aby bylo léto, rajčata pěkně sladká přímo z keře na zahradě a zajištěn i přísun obřích cuket z místních záhonů.... No každopádně tohle jídlo byla celkem fofrovka, ale všechny ty chutě k sobě náramně pasovaly. Jako přílohu jsem si zvolila bulgur, protože jsem ho už docela dlouho neměla, chudáka malýho. A taky to nebyla špatná volba. Ale hodily by se i těstoviny nebo kuskus, jak je jen libo.


Potřebovala jsem:

500 g krůtího mletého masa (vanička z Lidlu), půl menší cukety, 1 vejce, bambova sůl, asi 3 lžíce kukuřičné strouhanky

lžíce olivového oleje, cherry rajčata (asi dvě hrsti), 1 menší cibule, 1 stroužek česneku, půl lžičky cukru, sůl, pepř, strouhaný parmezán (asi hrst), čerstvá rajčata, trochu vody, asi lžíce studeného másla

Mleté maso jsem promíchala s vejcem, strouhanou cuketou, kořením a přisypala trochu strouhanky na zahuštění, protože cuketa pustí trochu vody. Uválela jsem rukama menší kuličky, sázela je na plech vyložený pečícím papírem a pekla na 200° asi půl hodinky.

Mezi tím jsem si připravila omáčku - na oleji jsem osmahla cibulku a česnek nadrobno. Pak jsem přidala rozpůlená rajčátka a chvíli restovala. Pak jsem zalila troškou horké vody (bodnul by vývar) a nechala chvíli probublávat. Omáčku jsem zahustila trochou nastrouhaného parmezánu a máslem, které jsem nechala rozpustit. Pak už jsem jen stáhla plotýnku, dochutila čerstvou bazalkou, solí, pepřem a cukrem. A bylo hotovo.


Krásnou sobotu a ještě lepšejší celý víkend :-)

6 komentářů:

  1. Masové kuličky dělávám podobné, nápad s cuketou mě však zaujal. Recept vyzkouším, vypadá to mooooc dobře. Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  2. Maové kuličky s cuketou? To by mě tady nenapadlo :)

    Mleté krůtí z Lidlu miluju! ♥ Nejspíš někdy vyzkouším, cukety na mém talíři není nikdy dost :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I na mém :-D Mleté maso mi normálně moc nejede, ale tohle krůtí mám fakt ráda :-)

      Vymazat
  3. kuličky/placičky s cuketou taky dělám, a to s jakýmkoliv masem, a je to vždycky výborné (samochvála smrdí, já vim, ale to je zásluha více té cukety a koření než moje :DD)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však je potřeba si to pořádně pochválit! :-D

      Vymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!