pátek 2. května 2014

Chlebové placky se špenátovým pestem se sušenými rajčaty

.... aneb vymysli nekrkolomný vystihující název stručně. Jo to mi prostě moc nejde. Nu což, název nenázev, tohle jídlo není žádné velké vyvařování, ale já z něj byla fakticky odvařená. Takové jednoduché kombinace mám nejradši. Placky jsou mými oblíbenkyněmi k omáčkám (samozřejmě nejvíc k cuketovému kari!), ale hodí se i k obložení. A pesta není nikdy dost. Nejen že bezmezně miluju to bazalkové, moc mi chutnalo pesto rukolové, tak i v lednici je teď u nás doma jako doma pesto z medvědího česneku, prubla jsem další variantu - špenátové. A šoupla jsem k němu sušená rajčata. Hmmmmmm. A se sýrem a plackou kombinace prostá, leč žravá. Velmi. Supr k obědu, na večerní pohoštění nebo co takhle s sebou na cesty nebo na piknik, hmmm? No já bych se nenechala dlouho přemlouvat.



Potřeboval jsem:

placky (2 porce):
hrnek mouky (půl na půl celozrnná pšeničná s hladkou), půl hrnku vody, půl lžičky vody + rozpuštěné máslo na potření

pesto: čerstvý listový špenát, asi 5 kousků sušených rajčat + trochu oleje z nich, slunečnicová semínka, troška medvědího česneku (nebo normálního), strouhaný parmezán

+ hoblinky parmezánu na posypání

Těsto jsem uplácala jednoduše smícháním vody s moukou, rozdělila na díly (asi 8) a na sucho je opekla na pánvi. Potom jsem je ještě potřela rozpuštěným máslem, aby placky neztvrdly a zůstaly hezky měkké. 

Pesto jsem zase připravila ještě jednodušeji - v mixéru společně rozemlela všechny suroviny až vznikla "pastovitá" hmota, kterou jsem hotové placky potřela, posypala ještě pár hoblinkami parmazánu a spokojeně spořádala....


Mějte se skvěle - p(l)acku na to!

5 komentářů:

  1. omnomnom, nenápadně tenhle článek musím podšoupnout mužovi nebo mamince, protože to by se mi hooodně líbilo, kdyby by to někdo uvařil :D (nebo to asi zbude na mě a budu si to muset uplácat sama :D)

    OdpovědětVymazat
  2. teda mňam! úplně se mi sbíhají sliny a zpráva dne - mám na to doma úplně všechno! :-) takže večeře je jasná :-)) díky za inspiraci! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam, ty museli být výborné! :)

    OdpovědětVymazat
  4. O tom jak mi tyhle placičky chutnaly asi nic říkat nemusím, stačilo že do mě padaly jak Němci do krytu :D
    A medvědí pesto už doma taky máme, nějak moc :D

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají teda parádně :)) Ihned přidávám na "To cook list" :D

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!