neděle 1. června 2014

tip na výlet: Jihlava - zoo, pivovar, farmářka


Léto, prázdniny, sluníčko, výlety... Jojoooo kéž by už tak (v úterý jdu ke státnicím - tak snad pak.... držte mi palec, dííík! :-)))). A jeden tip na takový výlet bych Vám tu dneska naservírovala. S přítelem jsme totiž asi před měsícem jednoho krásného volného dne (no zas tak krásně nebylo, jak vidno podle mého kabátu a od hrozného fučáku rozfoukaného drdolu :-D) jsme se vydali do Jihlavy. Není to daleko a na takový půl den je to ideální výletnická destinace.


Jako první zastávkou byla ZOO. Naposledy jsem tu byla jako pidi Téra, co byla smutná, že tu nebyli sloni ani žirafy. Od té doby zoologická ale tak zkrásněla. Fakt jsem čuměla. Slony tu teda pořád nemají, ale žirafy jooo. A taky tygry. A nejroztomilejší surikaty (a nevím, jestli mi přišlo srandovnější jejich panáčkování nebo ty děti za sklem, co mají skoro stejný postoj). A nejvíc ťuťu-ňuňu malýho klokánka v kapse. No rozplývala jsem se, co mi síly stačily.

A taky tvořila několik trapno fotek....
Jako ukažme si na toho hopsala prstem....

Nebo s medvědem. Dřepla jsem si němu a pak si málem učůrla, když jsem se otočila a on najednou přímo za mnou za sklem cenil zuby. Asi jsem se mu fakt líbila. No nic...

A kdyby tohle náhodou někdo nepoznal - takhle jsem se snažila tvářit jako plameňák. Jak já se z toho hejna rozjásala. A pak se snažila zapadnout - postoj na jedné noze a výraz alá zobák. To přece pozná každej :-D.....

No ale když jsme se nabažili zvířeny, vyrazili jsme na oběd. A to přímo na náměstí do Radniční restaurace, kde přímo vaří i svoje pivo. Takže nejen že jsme si báječně pošmákli na skvělém tříchodovém obědě (cizrnová polévka, vepřová panenka s domácími bramborovými dukátky/krůtí na citronovém kuskusu a mléčná rýže s čokoládou - takové denní menu si nechám líbit), ale taky jsme ho zapili i dvoudeckou výborného piva - polotmavým a zázvorovým. Kladně tu hodnotím i personál. Neb bylo poledne, lidí jako much a stejně vše šlapalo, odsýpalo a všichni byli moc milí.... Jo a taky ta svá piva nabízí v různých (i dárkových) balení ke koupi s sebou. Což se hodí - my si hned několik litrů čapli do podpaží.


A navíc hned vedle restaurace je prodejna Farmářka (její facebookovská stránka). Jak už název napovídá, bylo tu plno surovin od místních famářů. Takže plno uzeniny, pečivo, sýry a jiné mléčné výrobky. Nebo dokonce čerstvé ryby. A jiný sortiment podobný tomu ve zdravých výživách, co vám budu vyprávět. Byla jsem k neodtáhnutí. Nakonec jsme vzali jednu lahvinku ryzlinku vlašského (ne že by už byla vypitá, že jsem nevyfotila - tu si šetřím :-D), selský tvaroh (hmmmm, tak ten byl!), nějaký ten kozí i kravský sýr (do salátu i mimo něj byly jako dělané) a taky český Cider od Pragera, který jsem chtěla ochutnat už hrozně dlouho :-)


Sečteno, podtrženo, výlet se víc než vydařil. Zašišlala jsem si na zvížátka, dobře se najedla a ještě tak dobře pokoupila. Mé cestovatelské tužby byly uspokojeny (a ani jsme nemuseli jezdit moc daleko)... Tak snad brzy zase někam :-)

A jaký výlet máte naplánovaný Vy? :-)

16 komentářů:

  1. Parádní fotky, dobrý tip na výlet :))

    OdpovědětVymazat
  2. Super vylet :). Jihlava je krasna cela ne jenom zoo :). V zoo jsem byla jako mala, takze jedine, co si z ni pamatuju je dlouhatansky plechovy tobogan :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Jihlavská zoo se mi taky moc líbila, hlavně lenochodi. :-) Jo a doporučuju se v Jihlavě zajít podívat i do podzemí. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. odkudpak je kabátek?? je super

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s ním je to takové složitější - je ze sekáče, původně ze Zary a hlavně býval bílý, ale doma jsme ho obarvily s mamkou takhle na modro :-)

      Vymazat
  5. To je super tip, možná ho hned využiju :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Příští týden jedu zrovna do Jihlavy! Do ZOO bych se moc chtěla podívat, už jsem tam jednou byla...ale myslím, že tentokrát mi to nevyjde. Nejedu tam na výlet :/

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za typ, už dlouho se tam chystáme - je to jediná ZOO u nás kterou jsem ještě nenavštívila. Hezké fotečky :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tobě to sluší čím dál víc ! :) PS.: odkud máš ty brýlky?

    OdpovědětVymazat
  9. Ty jo, bydlím jenom třicet kilometrů od Jihlavy a vůbec o takové restauraci (pivovaru) nevím, to jídlo tam vypadá božsky! A už vůbec né o tom obchůdku!!! Příští týden vím, kam si tam zajdu! Díky za typ!! :-))

    OdpovědětVymazat
  10. Looks like you had quite a fun time. Great photos! You look very pretty!! LOVE those sexy tights, red shoes and your amazing legs!! Especially love your last photo with your leg up and great facial expression/impression!! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Pěkné fotky a moc ti to slušelo. :)
    Já jsem výletovala minulý týden, a to do Bratislavy. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Téro, pěkný článek. :-) Chystám se do Jihlavy teď ve čtvrtek a chtěla jsem se zeptat, jestli si náhodou neprubla nějakou místní kavárničku, nemůžu se rozhodnout kam zajít. :D Díky, měj se pěkně, Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem bohužel vyzkoušet nestačila, takže neporadím... Užij si výlet :-)

      Vymazat
  13. Ahoooj, já z Jihlavy pocházím a tak vždycky ráda vidím někoho, když se někdo do té Jihlavy podívá a má z toho radost :-) My naopak moc po ČR necestujeme a daleko raději si uděláme výlet třeba do Chorvatska, pokaždé do jiné destinace. Tento rok bychom se chtěli podívat do regionu Kvarner jestli ti to něco říká :-)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!