pátek 7. listopadu 2014

Špaldové špecle s dýňovou omáčkou

Vidím to v jasných barvách. A jednou z nejjasnějších z celého podzimu je pro mě určitě oranžová. Jooo fajn, pohled na listí zbarvené do červena se kouká moc hezky, ale ještě o level výš je, když se to do oranžova zbarví v kuchyni. A já z ní pádím s talířem plným skvělé dýňové omáčky, ve které máčím špecle. A pak vrním blahem, jak je v tom oranžovém světě hej!


špecle: 250 g celozrnné špaldové mouky, 250 g hladké mouky, 100 ml vody, 5 vajec, sůl

Ze všech surovin jsem vymíchala tužší těsto a do vroucí osolené vody jsem přímo z mísy z těsta nožem okrajovala kousky. Špecle jsem vařila asi na třikrát, aby se mi postupně nerozvářely. Když vyplavaly na povrch, sebrala jsem je cedníkem.

omáčka: 1 menší dýni (použila jsem máslovou),  2 lžíce olivového leje, 1 cibuli, 1 stroužek česneku, půl kostky zeleninového bio bujónu, 100 ml smetany na vaření, 50 g sýra s modrou plísní, kousek pórku, bazalku, sůl, pepř, slunečnicová semínka

Cibuli a česnek jsem nakrájela na drobno a na oleji je začala restovat. Po chvíli jsem přidala oloupanou a nakrájenou dýni a společně opékala asi 10 minut. Potom jsem zalila vodou - jen tolik, aby byla dýně ponořená, přidala jsem bujón a nechala vařit do změknutí. Potom jsem omáčku rozmixovala a přidala smetanu, rozdrobila sýr a přidala nakrájený pórek a společně nechala ještě chvíli probublat, aby pórek změknul. Pak jsem osolila, opepřila a na talíři posypala bazalkou a semínky.


Musím říct, že s dýní vařím strašně ráda. Ať už mi dělá společnost na sladko v cheesecaku nebo třeba jen pečená se sýrem. Ale musím uznat, že tahle omáčka je sakra velká konkurence pro vše dřívě vyzkoušené :-)

Jak dýni nejradši Vy? :-)

5 komentářů:

  1. To by mi chutnalo, ale bohužel ani smetanu ani sýr už nemůžu.
    Pěkný víkend!

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá báječně! ýně je má oblíbená a určitě vyzkoušej i dýňové rizoto.
    Ach jo, proč ty tvoje články čtu vždycky pozdě večer. Ještě, že máme kuchyni v přízemí a nechce se mi tam chodit. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem zatím měla jen dýňovou polévku, jinak nic :). Ale za poslední měsíc jsem viděla spoustu úžasných receptů (i tento), že bych to měla napravit :D
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem s dýní moc jídel nevyzkoušela, tak by mě to zajímalo :D už mám docela velkej "dýňovej seznam"

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář přijmi můj dík!